FİRARİ MÜRDÜM ÇİÇEĞİ kitabım ÇIKTI okudunuz mu ?

13.1.15

Çağrıştırıcı Yaratmak


Kendiniz ve diğerleri için bilinçli olarak bir çağrıştırıcının nasıl yaratılacağını ayrıntılı olarak gözden geçirmek temel olarak iki adımdan oluşur. Öncelikle kendinizi ya da çağrıştırma yaptığınız kişiyi çağrıştırmak istediğiniz özel duruma sokmalısınız.  Sonra kişi bu deneyimin en üst noktasındayken belirli ve tek bir uyarıcıyı tutarlı bir biçimde vermelisiniz. Örneğin, kişi gülerken tüm vücudunun devreye girdiği, özel bir benzeşim durumundadır. Kulağını belirli bir biçimde ve şiddetle sıkar ve aynı zamanda belirli sesler çıkarırsanız; daha sonra bu uyarıcıyı kullanarak (kulağını sıkarak ve ses çıkararak) kişiyi güldürebilirsiniz. Bazıları için çağrıştırıcı oluşturmanın bir başka güvenli yolu da, ondan daha öncede deneyimine sahip olduğu, istediği bir durumu hatırlamasını istemektir. Sonra onu bu duruma geri sokun ki, tümüyle ilgili olsun ve o hisleri vücudunda duyabilsin. O bunları yaptıkça yüz ifadeleri, duruşu, nefes alışı gibi fizyolojisindeki değişiklikleri gözleyin. Durumu tepe noktasına yaklaşırken, ona hızla birkaç kez belirli uyarıcıları verin. Kişilerin güvenli duruma daha hızlı girmelerine yardımcı olarak, bu çağrıştırıcıları genişletebilirsiniz. Örneğin, güvenli hissettiği zaman nasıl durduğunu size göstermesini sağlayın ve duruşu değişirken uyarıcıları verin. Sonra kendisini bütünüyle güvende hissederken, nasıl nefes aldığını sorabilir ve güvende olduğu durumdaki ses tonuyla anlatmasını isteyebilirsiniz. O bunu yaptıkça aynı uyarıcıyı tekrar verin. Örneğin her zaman omzunun aynı noktasına baskı yapın. Çağrıştırıcının anahtarı Durumun yoğunluğu, Zamanlama, Uyarıcıların tekliği ve tekrarlanması evrelerinden oluşur. Bir çağrıştırıcıya sahip olduğunuza inandığınızda, hemen onu test etmelisiniz. Önce kişiyi yeni ya da yansız bir duruma sokun. Bunun en kolay yolu fizyolojisini değiştirmek ya da çok farklı bir şey düşündürtmektir. Sonra çağrıştırıcınızı test etmek için uygun uyarıcıları verin ve gözleyin. Fizyolojisi istediğiniz fizyolojinin aynısı mıdır? Aynıysa çağrıştırıcınız etkilidir. Değilse, başarılı çağrıştırmanın dört anahtarından birini kaçırmış olabilirsiniz.
1-Çağrıştırıcının etkili olabilmesi için uyarıcıyı sağladığınızda kişiyi tüm vücuduyla benzeşimle ilgili duruma sokmalısınız. Bu yoğun bir durumdur.  Yoğunluk arttıkça çağrıştırma kolaylaşır ve etki süresi uzar.  Bir kısmıyla bir şey diğer kısmıyla başka bir şey düşünen birini çağrıştırırsanız, uyarıcılar birkaç farklı sinyalle ilişkilenir ve çağrıştırma güçlü olmaz.
2-Uyarıcı tepe noktasında vermelisiniz. Çağrıştırmayı çok erken ya da çok geç yaparsanız, tüm yoğunluğu yakalayamazsınız. Deneyimin tepe noktasını kişiyi duruma girerken gözlemleyerek ve şiddet azalmasına dikkat ederek bulabilirsiniz. Ya da tepe noktasına yaklaşırken size anlatmasını isteyerek, O’nun yardımını sağlayabilir ve bu girdiyi uyarıcılarınızı verme zamanını ayarlamak için anahtar olarak kullanabilirsiniz.
3-Benzersiz uyarıcılar seçmelisiniz. Çağrıştırıcının beyne açık ve hatasız sinyal göndermesi esastır. Kişi belirli bir yoğun durumun içine girer. Söz gelimi siz onu her zaman ki bakışınızla ilişkilendirmeye çalışırsınız; muhtemelen o çok etkili bir çağrıştırıcı olmayacaktır. Çünkü o benzersiz değildir ve beynin ondan sinyaller alması çok güç olacaktır. Benzer şekilde el sıkışma da çok etkili olmayabilir. Hepimiz her an el sıkışıyoruz. Bununla birlikte bir şiddet, yer vb şekilde el sıkışabilirsek etkili olma olasılığı vardır. En iyi çağrıştırıcılar, aynı anda görsel, işitsel, dokunsal, vb birkaç temsil sistemini beynin özel bir anlamla kolaylıkla ilişkilendirebileceği şekilde olan benzersiz uyarıcılar oluştururlar.

4-Çağrıştırıcının işe yarayabilmesi için onu aynen tekrarlamalısınız. Bir kişiyi bir durumun içine sokar ve kürek kemiğinin belirli bir noktasına belirli bir şiddetle basarsanız; sonra farklı bir yere farklı bir şiddetle basarsanız çağrıştırıcıyı tetikleyemezsiniz. Çağrıştırmanız bu dört kurala uyarsa etkili olursunuz. Ateş yürüyüşünde öğrettiğim şeylerden biride en becerikli durumlarını, pozitif enerjilerini harekete geçirebilmek için çağrıştırıcıların nasıl oluşturulacağıdır. Yumruklarını sıktıkları bir koşullanma süreci aracılığıyla en güçlü enerjilerini toplamalarını sağlarım. Akşamın sonunda yumruklarını sıkarak üretken enerjilerinin güçlü dalgalarını hemen hissedebilirler. Ayağa kalkın ve istediğinizi yapabileceğini bildiğiniz, kendinizi bütünüyle güvenli hissettiğiniz bir anı düşünün. Sonra vücudunuzu aynı fizyolojiye sokun. Bütünüyle güven duyduğunuzda, durduğunuz gibi durun.  Bu hissin tepe noktasında yumruğunuzu sıkarak kararlı ve güçlü bir sesle “evet” deyin. Şimdide bütünüyle güven ve kontrol içinde bulunan kişi gibi konuşun. Bunları yaparken yumruğunuzu aynı şekilde sıkın ve aynı şekilde evet deyin. Böyle bir an hatırlamıyorsanız; böyle bir deneyiminiz olsaydı, nasıl olabileceğini düşünün. Vücudunuzu bütünüyle güven ve kontrol içinde olsaydınız nasıl olacaksa o fizyolojinin içine sokun.  Bütünüyle güven içindeymiş gibi nefes alın. Kitaptaki diğer tüm alıştırmalar gibi bu alıştırmayı gerçekten yapmanızı istiyorum. Çünkü sadece okumanın bir yararı olmayacaktır. Yapmak ilginizi çekecektir. Şimdi bütünüyle güven durumunun içindeyken; deneyimin en üst noktasında kibarca yumruğunuzu sıkın ve güçlü bir ses tonuyla “evet” deyin. Sahip olduğunuz göz kamaştırıcı fiziksel ve zihinsel kaynaklarınızı kullanma gücünüzün olduğunun farkında olun ve güç ve bir noktada toplanmanın, tüm dalgasını hissedin. Şimdi başlayın ve beş altı kez deneyin. Her defasında sinirsel sistemimiz ve bu durum arasında bir ilişki kurarak yumruğunuzu sıkıp evet diyerek kendinizi daha kuvvetli hissedin. Çağrıştırmanın başka bir yolu da kendinizi güvende, emniyette ve gururlu hissettiğiniz zamandaki gibi durun. Güvenli, emin ve gururlu olduğunuzda başkalarına ve kendi kendinize neler söylediğinizi hatırlayın. Hatırlama deneyiminin tepe noktasında o kişinin omzuna dokundurun. Sonra aynı deneyi birkaç defa tekrarlayın. Deneyimin en tepe noktasında kişinin, nefes alması, (yer, duraklama, hız, şiddet) göz hareketleri, alt dudak büyüklüğü, duruş, kas tonları, göz bebeği büyümesi, yansıma, ses ( ifade şekli, tempo, renk, ton, şiddet ) dikkat edin.  Her defasında aynı hisleri duyduğunuzdan emin olun. Her deneyimin tepe noktasında aynı çağrıştırma dokunuşunu yaptırın. Başarılı çağrıştırmanın aynen tekrarla gerçekleştirildiğini unutmayın.


Not: Sınırsız Güç (A.Robbins) adlı kitaptan alınmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sizin Yorumunuz.!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...