FİRARİ MÜRDÜM ÇİÇEĞİ kitabım ÇIKTI okudunuz mu ?

9.1.15

Temel İnanç Kaynakları


Bir önceki bölümde bahsedilen bu temel inançlar, aynı bir ağacın gövdesi gibi, insanın temel yapısını oluştururlar.
A-Negatif Temel İnançlar: “BEN İYİ DEĞİLİM” genelinde toplanır.
B-Pozitif Temel İnançlar: “BEN İYİYİM” temelinde toplanırlar.
Bunlardan da neredeyse otomatik olarak şu temel inançlar üretilir.
A-NEGATİF TEMEL İNANÇLAR
·        İyi ve güzel şeyleri hak etmek için çok çabalamalıyım.
·        İktidar mücadelesi hayatın kaçınılmaz temasıdır.
·        Yapamam çünkü engellerim var.
·        Mümkün değil.
·        Hiçbir zaman düzgün ve kabul edilir olamayacağım.
·        Dünya tehlikeli bir yer ve insanlara güven olmaz.
·        Zevk almak günahtır. Sorumluluklarımız vardır.
·        Katılmasam bile “evet” demeliyim.
·        Kendi çıkarlarımı düşünmek doğru bir şey değil.
·        Sevilmek için uygun değilim.
·        Tam isteklerime kavuşurken hep bir aksilik çıkar.
·        Mutlu olmayı başaramayacağım.
·        Çok şansızım.
·        Ya mükemmel olmalı ya da hiç.
·        Başarmak için yeterli değilim.
·        Birilerinin yardımı olmadan bir şey yapamam.

B-POZİTİF TEMEL İNANÇLAR
·        İyi ve güzel şeyleri hak etmem için olduğum gibi davranmam yeterli.
·        Hayat, işbirliği ve yardımlaşma temeli üzerine kuruludur.
·        Yaparım çünkü kaynaklarım var.
·        Hayat benden yana.
·        Her şey mümkün.
·        Dünya sonsuz seçenekler ve sınırsız olanaklarla dolu.
·        “Hayır” demem gerektiğinde kimseyi kırmış olmam.
·        Kendi gerçek çıkarlarım, temel de herkesin de üstün çıkarıdır.
·        Kendim olduğumda sevilirim.
·        İsteklerime kolayca ulaşırım.
·        Mutluluk benim doğal hakkımdır.
·        Yapabildiğimin en iyisi mükemmel olandır.


 Not: Kuantum Düşünce Yöntemi (J.Mapes) adlı kitaptan alınmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sizin Yorumunuz.!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...