FİRARİ MÜRDÜM ÇİÇEĞİ kitabım ÇIKTI okudunuz mu ?

7.4.15

Paranın Sırrı


Paranın sırrı adlı bir seminerim de herkese “Net” oldukları zaman para sahibi olacaklarını söyledim. Eğer kırgınlarsa net değiller demektir. Dr. Hew Len’e bunu anlattığımda o da onayladı. “Hatıralar parayı uzaklaştırabilir.” dedi. “Para konusunda netsen, ona sahip olursun. Evren sana parayı eğer sen onu kabul edersen verir. Onu senden uzak tutan ya da onu görmeni engelleyen tekrar eden hatıralardır.” 
“Nasıl net olunur.?”  Diye sordum.
“Seni seviyorum demeye devam ederek.” Dedi.
“Bunu paraya mı söylüyorsun?” diye şaşkın bakarak sordum.
“Parayı sevebilirsin ama bunu sadece tanrıya söylemek daha iyidir. Sıfırda olduğunda, sıfır sınırın vardır ve o zaman para bile sana gelebilir. Ama eğer bir hatıradaysan, onu engellersin. Parayla ilgili bir sürü hatıra vardır. Onlardan arındıkça, herkesten de arınmış olursun. Bir cafe de oturup siparişlerimizi verdik. Oturduğumuzda dükkân boştu ama bizim oturmamızla birlikte yavaş yavaş insanlar dolmaya başladı. Ve cafe bir anda kalabalıklaşıp gürültülü bir yer oldu. Etraftaki enerjiler yükseldi.
Dr.Hew Len bana; “fark ettin mi?” diye sordu.
“Etraf vızır vızır,” dedim. “İnsanlar daha mutlu görünüyor.” “Biz içeri girdik ve daha temiz olan kendimizi getirdik ve burası da bunu hissetti.” Dedi.
Avrupa da lokantalara gitmekten bahsetti. İşleri az olanların o içeriye girdikten sonra çoğalmaya başlıyordu. Aynı şeyin gerçekleşip gerçekleşmediğini farklı lokantalarda birkaç kez denemiş. Olmuş. Bunun üzerine bir lokantaya girip lokanta sahibine, “Eğer biz buraya gelirsek ve sizin işleriniz artarsa, bize bedava yemek verir misiniz?” diye sormuş. Lokantanın sahibi bunu kabul etmiş. Dr. Hew Len sadece orada olmakla sık sık bedava yemek yiyormuş. Onun Parayı özgürce harcadığını fark etmiştim. Küçük bir dükkâna gittik. Arkadaşları için birkaç renkli cam eşyası satın aldı. Sonra da 20 $ çıkarıp “bu da sizin için!” diyerek tezgâhtara uzattı. Tezgâhtar şaşkın şaşkın baktı. Dr.Hew Len, “Bu sadece para!” diye ekledi. Daha sonra, bir lokanta da, garsona yüklü miktarda bahşiş verdim. Ağzı bir karış açık bana baktı. “Bunu kabul edemem,” dedi. “Evet, edebilirsin,” diye karşı çıktım. Bana büyük miktarda para kazandıracağını bildiğim bir ürünle ilgili bir fikrim vardı. Dr.Hew Len buna değindi. “Evren seni cömertliğinden dolayı ödüllendirmiş. Verdiğin kadar geri verir. Sana o esini vermiş. Eğer sen vermemiş olsaydın, o da sana vermezdi.” İşte paranın gerçek sırrı buydu. Vermenin  ve almanın arasındaki asıl  dengeydi.

NoT: Zero Limit (J.Vitale) adlı siteden alınmıştır. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sizin Yorumunuz.!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...