FİRARİ MÜRDÜM ÇİÇEĞİ kitabım ÇIKTI okudunuz mu ?

30.4.15

Tesadüf Oyunu


En sevdiğim oyunlardan biri kesinlikle budur. Bu oyunu bir rüyamda gördüm. Sıkılıyor ve seminerlerim için yeni materyaller arıyordum. Bir gece rüyalarımdan, yaratıcılık seminerimde ortaya koyabileceğim yeni bir egzersiz göstermesini istedim ve kendimi aşağıda açıkladığım oyunu yönetiyor olarak gördüm. Bu oyunu başka bir kişiyle birlikte de oynayabilirsiniz ama grupla daha iyi oluyor, özellikle büyük bir grupla. Bu oyunu toplam iki yüz kişiyle oynadım ve her defasında şunu anladım. Ne kadar çok, o kadar güzel!
Gerekli Araçlar: Her oyuncu için tamamen boş bir kâğıt ve kaleme ihtiyacınız var.
Cevabı Yazın: Herkese kâğıtları dağıtın. Sonra tüm oyunculardan not kâğıdının tek bir yüzüne akıllarına gelen bir şeyi okunaklı bir şekilde yazmalarını isteyin. Ne mi yazsınlar? Ne isterlerse! Yoldan gelirken olan bir şeyin veya dün geceki rüyalarının bir özeti, bir kitaptan alıntı ya da sadece o anda akla gelen bir şey; not kağıdının bir yüzeyine sığması ve okunaklı olması koşuluyla her hangi bir şey.
Deste Yapın: İnsanlar yazılarını bitirdikten sonra kâğıtları toplayın. Kâğıtları ters çevirin ve karıştırın. Bu bir kart oyunu. Şimdi bir desteniz var. Bir daha asla kullanılmayacak olan çok eğlenceli bir deste.
Soruyu Sorun: Desteyi elinizde tutarken oyunculardan sorularını sormalarını isteyin. Sorularını Evrenin Kahini’ne sorma fırsatları olduğunu söyleyin. En çok sormak istedikleri soru ne? Açıklık ve basitlik için onlara sorularını şu kalıpta sormalarını önerin: “……Hakkında rehberlik istiyorum.” Cümlelerini defterine veya bir parça kâğıda yazsınlar veya ezberlesinler.
Kâğıtları Dağıtın: Şimdi desteyi oyunculara sunun. Her bir kişi desteden rastgele bir kâğıt seçecek. Söyleyene kadar kâğıtlarında yazana bakmamalarını söyleyin. Kâğıtlarını ellerinde tutmak yerine ters çevrilmiş olarak yanlarına koymalarını isteyin.
Kahin Konuşsun: Şimdi tüm oyunculardan, Evrenin Kahini her biriyle özel olarak konuşacakmış gibi kabul etmelerini isteyin. Her birinin seçtiği kâğıtta yazılı olan şey, sordukları soru veya konunun cevabıdır.
Süreç İzleme: Örnek teşkil etmek üzere ilk oyuncu (rastgele veya yönetici tarafından seçilen biri) rehberlik istediği soru veya konuyu herkesin duyabileceği şekilde söyler. Sonra mümkünse bir seri davul vuruşu veya üflemeli bir çalgı eşliğinde kâğıdı çevirir ve kehanet kâğıdında yazılı olanı okur. Kehanet mesajının genellikle iki kez okunması gerektiğini gördüm; Birincisi yazıyı çözmek, ikincisi de mesajın anlamını kavramak için.

Kehaneti Kavramak: Kâğıtta yazılı olan şey başta tamamen gizemli, alakasız veya belirsiz olabilir. Bu, kehanetlerin özelliğidir. Yine de yeterince uzun ve derin bir şekilde incelerseniz, soru ile yanıt arasında hemen her zaman güçlü bir bağlantı olduğunu görürsünüz. Şimdi diğer oyuncular sırasıyla kâğıdını açan kişiye saygılı bir tutumla, “Eğer bu benim kâğıdım olsaydı şöyle düşünürdüm” şeklinde öneriler sunarak yardımcı olmaya teşvik edebilir. Bu oyunu bir kez deneyin sonuçlar sizi çok şaşırtacak ve çoğu durumda çok eğleneceksiniz.

NoT: Rüyalar Hayeller Tesadüfler (R.Maas) adlı kitaptan alınmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sizin Yorumunuz.!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...