FİRARİ MÜRDÜM ÇİÇEĞİ kitabım ÇIKTI okudunuz mu ?

28.5.15

Nefes Egzersizleri


·        Kendinize rahat bir pozisyon bulup oturarak veya uzanarak olabilir.
·        Kollarınızı ve bacaklarınızı çapraz olarak kavuşturmayın. Fiziksel gerilim yaratır.
·        Fiziksel gerilim zihinsel gerilim, zihinsel gerilim de fiziksel gerilim yaratır.
·        Bir elinizi midenize göbeğinizin hemen üzerine koyun.
·        Ana gerilim noktalarınızı kontrol edip buraları bilinçli olarak gevşetin.
·        Dişlerinizi sıkmayın. Omuzlarınızı düşürün. Ellerinizi açın.
·        Gözlerinizi kapayıp vücudunuzun sandalye ve yataktaki konum farkına varın.
·        Bir an için kafanıza ardından kollarınıza, gövdenize ve bacaklarınıza yoğunlaşın.
·        On kez nefes alıp verecek kadar bir süre nefes alıp vermenizi dinleyin.
·        Hiçbir şey yapmadan hızlı yavaş solumanız önemli değil sadece dinleyin.
·        Şimdi daha derin nefes alın. Nefes aldıkça soluğunuzun karnınıza kadar dolduğundan emin olun.
·        Eğer doğru yapıyorsanız karnınız şiştikçe karnınızda tuttuğunuz elinde yükseldiğini göreceksiniz.
·        Siz soluk alıp verdiğinizde karnınızda sönecek ve eliniz aşağı inecek.
·        On kez karnınıza kadar derin nefes alın. Her keresinde beşe kadar sayıp nefesinizi bırakıp nefesinizi normal hale getirin.
·        Tüm adalelerinizi yavaşça sıkıştırın ve sonra gevşetmeye başlayın, geriliminizi düşürdükçe gözlerinizi açın. Fiziksel olarak sakinleştiğinizi hissetmelisiniz.
Sorunlar çıktıysa
Nefes aldıkça karnınızın şişmesinden zorlanıyor musunuz? Gözleriniz açıkken kaslarınızı kullanarak karnınızı şişirmeye çalışın. Elinizi midenizin üzerinde tutup bunun nasıl bir duygu olduğunu anlayın. Şimdi adalelerinizi kullanarak karnınızı şişirmekle soluk almanızı birleştirin. Son olarak sadece nefes alıp soluğunuzun karnınızı itmesini sağlayın. Egzersizin sonunda kendinizi gevşemiş hissedemiyor musunuz? Bir şey için fazla endişeli misiniz? Sorunlarınız egzersize müdahale edip yoğunlaşmanızı zorlaştırabilir. Bu normaldir. Size müdahale eden bu düşüncelere direnmeyin. Direnme gerilim yaratır. Sadece kendinize şunları söyleyin. “Tamam- bir şeyin beni endişelendirdiğini hissedebiliyorum. Egzersizimi bitirir bitirmez aynı konuda endişelenmeye devam edeceğim. Şimdi kaldığım yerden egzersizimi sürdürmeliyim.” 
Gevşemek için fazla mı çabalıyorsunuz?
Kusursuz olmaya çalışmayın. Bu egzersiz tüm sorunlarınızı çözecek değil. Sadece fiziksel geriliminizi bir ölçüde bertaraf etmeyi amaçlıyor. Sonunda tüm sorunlarınızın yok olacağını zannetmeyin. Bu egzersizi yapmak günlük hayattan bir adım geri atmak demek, ne eksik ne fazla. Gevşemek için ne kadar çabalarsanız o kadar az başarırsınız. Daha iyi gevşeyemediğiniz için kendinize kızıyor musunuz? Yaptığınız her şeyde süper şampiyon olmamanız sizin için tahammül edilmez bir durum mu? Giriştiğiniz her şeyde kendinizi fazla mı zorluyorsunuz? Eğer bu soruların tümüne “Evet” diyorsanız kendinize daha iyi davranmaya başlamanızın tam zamanıdır. Şu anda kendinize karşı fazla eleştirici ve sabırsız, başka sözlerle kötü davranıyorsunuz. Bunu yapmayın. İşinize ara verip biraz dinlenmeyi hak ediyorsunuz ve başka herkes gibi sizinde hatalar yapmaya ve yanlışa düşme hakkınız var. Kendinize küçük bir bebeğe davranır gibi sevgiyle ve nazikçe davranın. Şimdi egzersizi tekrar deneyin. Bu sefer daha iyi yapabildiğinizi göreceksiniz. Bu egzersizi her yerde yapabilirsiniz. Otobüste, Metro da, dişçide beklerken, tükenmiş halde olmanıza rağmen dinlenmeye zamanınız olmadığında veya stresliyken. Uygun şekilde nefes alıp vermeniz kaygılarınızı dışarı atacak, pillerinizi şarj edecek ve daha net düşünmenizi sağlayacak. Derin nefes almak ciğerlerinizin tümünü(sadece üst yarısı yerine) hava ile doldurur ve sonuç olarak karnınıza daha çok oksijen gider. Beynin düzgün çalışması için oksijene ihtiyaç vardır. Daha derin nefes almak, karın kaslarını ve solar plexsus’u( mide çevresindeki çok sayıda sinirin buluştuğu bölge) rahatlatır. Solar plexsus’un gevşemesi içi organların iyi çalışabilmesi demektir. Derin nefes alarak bir fiziksel uyum yaratabilirsiniz.



 NoT:Olumlu Düşünme (V.Pfinner) adlı kitaptan alınmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sizin Yorumunuz.!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...