FİRARİ MÜRDÜM ÇİÇEĞİ kitabım ÇIKTI okudunuz mu ?

3.6.15

Nazım Hikmet Bir Dakika


Bir dakika Nazım Hikmet bir dakika
Öyle aklıma gelip sessiz gizlice
Misafir olmadan çekip gitmek neden ki
Var mı alemi kelamda destursuzca geçmek?
Bir dakika üstadım, ustam dur hele

Bana yani bize, yani sevenlerine sözün yok mu?
Hani tıpkı yokluğunda Vera’na sarılırmış gibi
Titreyen bakışınla kız kulesine dokunuşun gibi
İstanbul'a yedi tepeden bakışın gibi bak
Bir dakika huysuz ihtiyar bir dakika

Bari kalemini mürekkep kanıma ban
Tuzlu derilere sar yaram sağalmasın
Ölüm bana uğramadan evveli musallada
Teneşirimi görmeliyim yaşarken
Bir dakika süvarim atsızım bir dakika

Hani kapıları kapalıysa da aklın yüzüme
Göz panjurları yağmurdan inmiş olmalı
Ne bir fer gözlerimde nede korkusu hasretliğin
Dokununca bilirim Vera’nın kokusu sinmiş avuçları
Bir dakika yiğidim üstadım dur hele


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sizin Yorumunuz.!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...