FİRARİ MÜRDÜM ÇİÇEĞİ kitabım ÇIKTI okudunuz mu ?

10.6.15

Özel Yaşamda Gevşemek


Gözlerinizi kapayın ve olayın filmini tekrar gözlerinizin önünden geçirin ama bu kez kahraman siz olun. Kendinizi mutlu ve galibin yerine koyun. Çevrenizdeki er şey çözülüp bir kaosa sürüklenirken siz kontrolünüzü kaybetmiyorsunuz. Ne olursa olsun başa çıkan kişisiniz. Başkalarını seven, başkaları tarafından sevilen kişisiniz. Kendinize yardım etmek için size sorun çıkaran durumla kolayca başa çıkabilenleri izleyin. Nasıl davrandıklarına, konuştuklarına ve hareket ettiklerine bakın. Bunun üzerine düşünüp sizin için kabul edilebilecek şekilde kendinize uyarlayın ve kendinizi bu zor durumla kolayca başa çıkarken hayal edin. Kendinizi aranan bir iş arkadaşı, ilginç bir insan, iyi bir arkadaş olarak görün. Başarılı ve güvenli olmakta yanlış bir şey yok. Bu kaba taşkın veya saldırgan olmakla aynı şey değildir. Güvenli olmak hayattan ne beklediğini bilmek ve bunu elde etmek için gerekli çabayı harcayacak kadar kendini sevmek demektir. Güvenli olmak, elde etmek istediğinizi kendiniz ve başkaları için olumlu olan bir yoldan elde etmiş olmak demektir. Değerlendirmenizi üzerinizde taşıyın ve iyice ezberleyene kadar düzenli olarak olabildiğince sık okuyun. Kolay işlerden başlayın. Başka insanlara bakın, yüzlerine doğru bakın ve onlara gülümseyin Tabii eğer onlardan hoşlandıysanız). Ne kadar çok kişinin size gülümsediğini görmek sizi şaşırtacak. Eğer birisi sizin gülümsemenize gülümsemeyle karşılık vermezse aldırmayın. Sizin eskiden olduğunuz kadar utangaç biriyle karşılamışsınızdır. Eğer bir sosyal takviminiz yoksa bunun nedeni işinizle sosyal olaylara zaman ayıramayacak kadar fazla meşgul olmanız mı? İşiniz uğruna özel yaşamınızı göz ardı ediyorsanız gelecek hafta için kendinize bir randevu verin. Sekreterinize randevu defterinize önümüzdeki Çarşamba saat 19.00’dan itibaren KM (kendim) ile randevunuz olduğunu işaretlemesini söyleyin ve bu randevuya kesinlikle gidin. Eğer siz sekreterseniz ve özel yaşamınız aşırı iş yükünden dertliyse aynı şeyi yapın. Çevrenizdeki herkese de zamanında çıkmanız gerektiğini çünkü o çok önemli biriyle (Bu önemli biri sizsiniz) hayati bir randevunuz olduğunu açıkça duyurun. Kendinizi ve patronunuzu özel bir yaşamınız olduğu gerçeğine alıştırın. Eve makul saatlerde dönün. Bu sizin hakkınız. Çalışmayı eğlenceyle dengelemeniz gerekiyor ve hayat sadece saat beş ile dokuz arasıyla sınırlı değil. Özel yaşamınızı geliştirmeniz uzun vade de yararlı. Bilinen bir gerçek şu ki iş dışında ilgi alanına sahip kişiler emekliliğin getirdiği sorunlarla kendini işlere adayanlara kıyasla çok daha iyi başa çıkabiliyorlar. Eski arkadaşlarınızı hoş komşularınızı ve akrabalarınız arasında özellikle sevdiklerinizi arayın ve davet edin. Eski arkadaşlıkların sürmesini sağlayın. Böyle ilişkiler yeni ahbaplıkların da doğmasına yol açar ve bunların bazıları zamanla arkadaşlarınız haline gelir. Eğer çocukları olan bir ev hanımıysanız muhakkak belli zamanlarda dışarı çıkın. Bir arkadaşınızı ve bir bakıcıyı çocuklarınıza bakması için ayarlayın ve dışarı çıkın. Ne zamandır yapmak isteyip te yapamadıklarınızı yapın. Henüz yapmaya enerjiniz varken yapın. Bir kez “ev kadını sendromu” na yakalandınız mı? İçinde bulunduğunuz o rehavet halinden kurtulup etkinliklere başlamanız giderek daha fazla zorlaşmaya başlar. Dışarı çıkmakla siz kısa bir süre için çocuklarınızdan ayrı kalacaksınız, çocuklarınızda sizden. Bu küçük sevgililerden tamamen bıkmış olmanız normal, bu sizin kötü bir anne olduğunuz anlamına gelmez, sadece biraz dinlenmeye ihtiyacınız olduğu anlamına gelir. Bunu elde edebileceğinizden emin olun. Siz ne kadar mutlu olursanız çocuklarını(ve kocanızı) da o kadar mutlu edebilirsiniz. Çocuklarınızın sizin dışarı çıkacak olmanızdan mutlu olduklarını fark ederseniz sakın hayal kırıklığına uğramayın. Bu sadece bakıcının çocukların, ev ödevlerini yapmaya başlamadan önce televizyon seyretmelerine izin verdiğini gösterir.
Değerlendirme:
·        Hayatımı ve mutluluğumu kendi ellerime aldım. Geçmişimi geride bırakabileceğimi biliyorum ve yeni bir başlangıç yapmaya karar verdim.
·        Artık dış dünyaya açılıyorum. Yavaşça ve nazikçe başkalarının bana yaklaşmasına izin veriyorum ve onlara yarı yolda onlarla buluşarak yardım ediyorum. Başkalarını seviyorum onlarda beni seviyor.
·        Ben değerli biriyim. Kendimden ve elde ettiklerimden keyif alıyorum. Şu andan itibaren mutluluğumla ilgili tüm sorumluluğu üzerime alıyorum. Artık beni hiçbir şey durduramaz. Çevreme dağıttıklarım kat kat geri gelecek.
Geçmiş olaylardan Etkilenmek
Yaşadığımız travmatik bir olayın, ciddi bir şokun veya bir felaketin ardından kanser ve başka çok ciddi hastalıklar görülebilir. Hele bir de beraberinde suçluluk, korku ve keder de olmuşsa bunlar duygusal olarak karşı karşıya kaldığımız şeylerdir ki sorun çözülene biz ölene kadar bizi fiziksel olarak da etkiliyor. Aklımız da bizi hasta edebilir, iyi de edebilir. Şu örneği ele alalım. Doktorunuz sizin duygularınıza eşlik edebiliyor ve size, çok etkili olduğuna ve hemen sizin iyileşmenize yardımcı olacağına garanti verdiği bir ilacı yazıyor. Muayenehanesinden ayrıldığınızda bile kendinizi daha iyi hissetmeye başlarsınız çünkü bir an önce iyileşeceğiniz beklentisine girmişsinizdir. Aklınız iyileşme sürecini zaten başlatmıştır. Yazılan tabletleri aldığınız her sefer bu tabletlerin ne kadar etkili olduğu hakkında doktorunuzun söylediklerini hatırlarsınız. İnsanların iyileşme beklentisinde oldukları için iyileştikleri görülmüştür. Sakinleştirici bir ilacın, bir hastanede yapılan bir deneyle test edilmesi sırasında hastalar iki gruba bölündü. Grup A yeni üretilen ilacı alırken, Grup B’ ye plasebo (gerçek ilaç gibi görünen fakat aktif madde içermeyen ilaçlar) verildi. Ne doktorlar ne hastalar kimin gerçek ilaç, kimin plasebo aldığını bilmiyordu. Deneyin sonunda grup A’ da %70 oranında başarılı göründü. Ancak plasebo alanların grubu B’ de de  %70 ti. Bir tablet almış olmak, “iyileşmek” le ilgili bilinçaltı mekanizmalarını tetikliyor ve bu sonuçta gerçek oluyor. Bir meslektaşımın aktardığı başka bir örneği de ele alalım. Bu meslektaşımın hastalarından biri uykusuzluktan şikâyetçiydi ve her gece uyku ilacı alma alışkanlığı vardı Bir gece ilaçları karıştırdı ve yanlışlıkla müshil ilaçlarından aldı. O gece deliksiz bir uyku uyudu ama ertesi sabah diyare olduğunu fark etti. Bu durum yanlış tabletleri almakta olduğunu fark edene kadar birkaç kez devam etti. Sonunda kadın aslında ilaç almadan da uyuyabildiğini anladı ve ilaç almayı bıraktı. Daha da dikkat çekici bir örnek, Amerika Birleşik Devletlerindeki bir idam mahkûmunun başından geçti. Bu mahkûm elektrikli sandalye yerine bilekleri kesilerek idam edilmeyi tercih etmişti. Gözleri bağlandı. Bir görevli mahkûmun bileğine bir kuş tüyünü sürttü ve mahkûm öldü. Hepimiz bu inanç gücüne sahibiz. Yürekten neye inanırsak o gerçekleşir. İster iyi isterse kötü olsun. Bilinç zihninizde neler olduğunu denetleyebildiğinizden emin olun çünkü bilinçaltı zihninizi denetleyebilmenin tek yolu budur. Bilinçaltı zihninizi kendiniz çalıştıramazsınız bir başkası sizin için onu çalıştıracak ve başınıza hiç arzulamadığınız şeyler gelecek. Bilinçaltı zihninizin güçlerini bilmeniz onu kullanmanızı gerektirir. Özgür iradeye sahip olmanız, otomatik olarak siz başınıza gelenlerden sizi sorumlu yapar. Yanlış yapmak kötü olabilir ancak doğru olanı bilip de yapmamak daha da kötüdür. Bilginizi zamanınızı ve yeteneklerinizi olumlu yönde, zihinsel ve bedensel sağlığınızı ve mutluluğunuzu ilerletecek şekilde kullanmamak her halde dünyadaki tek gerçek. Her hangi bir hastalık söz konusu olduğunda nasıl gevşeyebileceğini öğrenmeniz çok önemlidir. Çünkü vücudunuz gevşemişken derinizdeki gerilimde azalır. Bir klinikteki yanık biriminde hastalarına bazılarına iki hafta boyunca günde bir kez hipnoz adı altında gevşeme tedavisi uygulandı. Elde edilen bulgulara göre bu hastalardaki yanıklar normalin yarısı kadar bir zamanda iyileşti. Deri gerilimindeki düşüş acının azalmasına iltihaplanmanın daha çabuk geçmesine böylece dokunun yeniden üretilmesinin hızlanmasına yardım ediyor. Her şeyden önce tedavinizin nerede yapılmasını istediğinize karar verin. Kendinize seçeceğiniz bu “kutsal sığınak” rahatlayıp gevşeyebileceğiniz, gerçek ya da hayali bir yer bir tropik ada, ormanlar arasında bir mağara, sıcacık rahat bir oda veya bir bahçe olabilir. Neresi olduğu gerçekten önemli değil, yeter ki rahat ve huzurlu olsun.

Renk Kullanarak Gevşemek:
·        Oturarak veya uzanarak rahat bir duruma gelin. Elbiselerinizin sizi sıkmamasına dikkat edin. Bazı düğme veya fermuarların açılması gerekebilir.
·        Gözlerinizi kapayın. Dışarıdaki seslere yoğunlaşın. Onları dinleyin. Bu sesler gevşeme seansı boyunca orada olacak ancak sizi rahatsız etmeyecekler. Aksine sizin daha da rahatlamanıza yardım edecekler.
·        Şimdi dikkatinizi odanın içine kendi üstünüze çevirin. Burada nasıl uzanmış olduğunuzun farkına varın. Başınızın, omuzlarınızın, kollarınızın, gövdenizin, bacaklarınızın ve ayaklarınızın nerde olduklarının farkına varın. Gerekirse pozisyonunuzu değiştirin. Rahat olduğunuzdan emin olun.
·        Şimdi bir merdivenin başında olduğunuzu hayal edin, aşağı bakıyorsunuz. Aşağı doğru on basamak var. Şimdi zihninizde On’dan geriye birer birer sayarken adım adım aşağıya doğru inmeye başlayın. İndiğiniz her basamakla giderek daha bir şekilde rahatladığınızı ve gevşediğinizi hissedin.
·        En alt basamağa indiğinizde kendinizi özel yerinize gidebileceğiniz muazzam bir kapının önünde bulacaksınız. Buraya ulaşabilmenin tek yolu günlük düşüncelerinizi terk etmenizdir. Tüm endişelerinizi ve sorunlarınızı kapıda duran tahta sandığın içine bırakın. Siz bunu yapar yapmaz kapı salına salına açılacaktır.
·        Şimdi özel sığınağınıza kusursuz rahatlığa ulaşacağınız yere girdiniz. Şahane bir yer. Ağaçlar, çalılar, çiçekler, çimenler hoşunuza giden her şey burada üstelik hepsi sizindir. Çok tatlı bir hava var. Güneş mavi gökte pırıl pırıl parlıyor, kuşlar ötüyor ve hava sıcaklığı tam kıvamında.
·        Bahçenizde rahatlayabileceğiniz bir bulun uzanıp gevşeyin. Derin bir nefes alın, nefesinizi verirken kırmızı rengi hayal edin. Bunu yaparken başınızı, başınızın üstünü, alnınızı, gözlerinizi, gözlerinizin çevresindeki kasları ve çene kaslarınızı gevşetin.
·        Derin bir nefes daha alın ve nefesi verirken portakal rengini düşünün. Aynı anda omuz ve kollarınızı yumuşatın ve göğüs adalelerinizi gevşetin. Bunu başarmak için bu bölgelerin gevşediğini hayal edin, kendiliğinden gevşeyecekler.
·        Yine derin bir nefes alın, nefesinizi verirken sarı rengi düşünün. Bunu yaparken karın bölgenizde ve bacaklarınızda bütün gerilimin gitmesini sağlayın. Bütün adalelerinizdeki liflerin yumuşacık olduğunu ve tüm bedenlerinizin pelteleştiğini, artık hareket etmenizin çok zor olduğunu hayal edin.
·        Derin bir nefes daha alın ve nefesinizi verirken yeşil rengi düşünün. Şimdi zihninizi sakinleştirin. Geriye kalan düşüncelerinizde sakinleşiyor. Eğer tekrar ortaya çıktıklarını fark ederseniz onlara direnmeyin, beyaz bulutlar gibi uçuşup gitmelerini bekleyin.
·        Şimdi yine derin bir nefes alın, nefesinizi verirken mavi rengi düşünün. Zihinsel ve fiziksel sakinliğiniz derinleşmeye başlıyor ve siz gevşemenin derinliklerine dalıp gidiyorsunuz.
·        Derin bir nefes alıp nefesinizi verirken uçuk eflatun lila rengini düşünün. Şimdi zihniniz tümüyle sakinleşti ve tüm benliğinizi bir huzur kapladı.
·        Derin bir nefes alıp nefesinizi verirken menekşe rengini düşünün. Sakinlik vücudunuzun her zerresine işlemiş durumdadır. Sükûnetle özdeşleştiniz. Şimdi benliğinizin merkezindesiniz. Bahçenizde çevrenizdeki her şeyle bir olmuş durumdasınız. Doğanın bir kısmısınız, kendinizle ve çevrenizle uyum içindesiniz. Tamamen serbestsiniz.

Bu durumda dilediğiniz kadar kalın. Çıkmak istediğinizde ayağa kalkıp kapıya doğru yürüdüğünüzü hayal edin. Dışarı çıkıp kapıyı kapayın. Merdivenleri çıkarken içinizden sayın. Onuncu basamağa geldiğinizde tekrar gözlerinizi açın. Bir süre hareketsiz kalarak zihninizin gerçeklere ayak uydurmasını bekleyin. Sakinlik ve gevşeme duygusu bir süre daha sürecektir. Bu egzersizi ne kadar çok tekrarlarsanız o kadar kolay ve çabuk gevşeyebilirsiniz. Renklerle gevşemeye en az üç hafta boyunca zaman ayırın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sizin Yorumunuz.!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...