FİRARİ MÜRDÜM ÇİÇEĞİ kitabım ÇIKTI okudunuz mu ?

15.6.15

Yoga Solunumu


Yoga da düzgün solumayı hatırlamanıza yardımcı olacak bir teknik vardır. Bu tekniğe üç bölümlü yoga tekniği denir. Bunu hemen size açıklayacağım, fakat aslında size bildiğiniz bir şeyi hatırlamanızı istediğimi söylememe izin verin. Size yeni bir şey öğretmiyorum. Eğer her şeyi doğru perspektifi içine yerleştirirsek insanların hasta olmanın çarelerini nasıl öğrendiklerini göreceksiniz. Çoğumuz için asıl halimiz mükemmel bir uyum ve sağlık haliydi. Hasta olmak ancak insanın bu yöndeki bilinçli ya da bilinçsiz desteğini vermesiyle devam eden bir süreçtir. Hasta olmak durağan bir olma hali değildir. O bir süreçtir, akıcıdır. O ancak siz onu beslediğiniz sürece devam eder. Desteğinizi çekerek bu süreci tersine çevirebilirsiniz. Siz bir kez onu beslemeyi bıraktığınızda Onun devamı için gerekli koşulları değiştirdiğinizde o gıdasız kalacağından kaybolacaktır. Düzenli solunum yaptığınız zaman sisteminize besin ve canlılık kazandırırsınız. Yaşamsal güç yani prana bedene kendi kaynaklarını hastalığa karşı harekete geçirmesi için yardım eder. Hastalık daha büyük bir gücün ona karşı harekete geçirilmesiyle o beden içindeki daha az uyumlu olan koşullara yanıt vermeye zorlanır. Benim yoga solunumu dediğim tam solunum, üç temel solunumun bir sentezidir ve çoğu zaman tam solunum olarak adlandırılır. Bu üç unsur şunlardır. Karından solunum: Bunda karın genişler, aşağı doğru uzanır. Orta solunum: Bunda hava karnı doldurduktan sonra göğüs boşluğunu doldurup göğüs kafesini genişleterek omuzları yükseltir. Burun solunumu: Bunda hava önce karnı sonra göğüs boşluğunu doldurduktan sonra yukarıya genzi ve sonra başı doldurmak üzere devam eder. Tam yoga solunumunda siz fiziksel bedeninize daha çok oksijen almakla kalmazsınız fakat karın yoluyla aldığınız pranayı yukarı başın tepesine çıkarmak suretiyle çakraları da uyarmış olursunuz. Çünkü bildiğiniz gibi her şey titreşir. Prana da dahil olmak üzere onun titreşimleri çakraları etkiler. Onları açık tutmaya ve uyum içinde işlemlerini sürdürmeye yardım eder. Doğru solunum bu kitapta sözü edilen diğer tekniklerin bir esas bir bölümüdür. Böylece hepinizi aşağıda tarif edilen alıştırmaları yapmak üzere her gün belli bir zaman ayırmaya çağırıyorum. Onu çok yararlı bulacaksınız.
Sırtınız dik durumda ayaklarınız zemine düz basmış olarak rahat bir şekilde oturmakla başlayın. İsterseniz lotus duruşunda oturabilirsiniz. Rahatça oturduktan sonra sağ elinizi karnınızın üstüne, güneş sinir ağınızın (Göbek üstüne)hemen altına koyun. Bu solunumunuzun ritmini hissetmenize yardım edecek ve onu daha akıcı daha ritmik hale getirecektir. Sonra gözlerinizi kapatın. Gözünüzü kapatmak şart değildir, fakat bu sizin gevşemenize ve ritmik solunumunuzun kolaylaşmasına yardımcı olur. Soluk almakla (Sadece almakla) başlayın. Önce ciğerlerinizin alt ucunu hava ile doldurun. Eliniz karnınızın üzerinde olsun. Diyafram kaslarınızın uzayıp gerildiğini midenizin, midenizin hafifçe itildiğini hissedeceksiniz. Soluk almaya (havayı içinize çekmeye ) devam ederken havanın ciğerlerinizin orta ve üst bölümlerine doluşunu hissedin. Ciğerleriniz genişlerken omuzlarınız kalkacak, göğüs kafesiniz genişleyecek. Orta solunum sırasında sırtta, iki kürek arasında bir ağrı hissedilebilir. Ağrının nedeni yıllardan beri kasılmış durumda bulunan kasların sertleşmiş olmasıdır. Bu çoğunlukla yanlış soluk almaktan kaynaklanır. Hafif bir rahatsızlığın cesaretinizi kırmasına izin vermeyin, devam edin. Birkaç gün içinde rahatsızlık kaybolacak ve kaslarınız normal esnekliklerine yeniden kavuşacaklar. Hava ciğerlerinize dolduktan sonra bırakın yükselmeye devam ederek genzinizi başınızı doldursun ve size hoş bir hafiflik duygusu versin. Soluk verirken süreci tersine çevirin. Önce genzinizin sonrada üst, orta ve en sonunda da ciğerlerin boşalmasını sağlayın. Omuzlarınız doğal olarak düşecek ve diyafram normal duruşuna dönecektir. Soluk alış veriş arasına aralık koymadan bu alıştırmaya beş dakika devam edin. Başlangıçta bu uygulama için gün içinde özel zaman ayırın. Fakat ritmi uygulamada ustalık kazandığınızda, bu solunum şeklini normal olarak benimsemelisiniz. Solunumunuza dikkat ve özen göstererek yüzeyselleştiği ve eski alışkanlıklara kaydığı her sefer onu usulca doğru şekline koymalısınız. Şimdi bir Uyarı sözü: Kendinize karşı yumuşak ve sevecen davranın! Kendinizi ve solunumunuzu sürekli gözetim altında tutma telaşına kurban olmayın. Bunu bir saplantı haline getirmeyin. Çünkü bu şekilde kendinizi başka alanlarda baltalamış olursunuz, kendinizi özgürleştireceğiniz yerde, daha da kısıtlamış olursunuz.
Sıvı solunum:
Bu alıştırmanın yararlı bulduğum bir çeşidi vardır. Bu da önceki alıştırmayla aynıdır. Şu farkla ki soluk alırken solukla birlikte yaşam gücünün sıvı halinde içinize aktığını imgelersiniz. Bu elbet sizin imgelemenizde sıvı olarak ya da daha iyisi ışık ve enerji olup taşan bir sıvı olarak gördüğünüz pranadır. Her soluk çekişinizde bu sıvının burun deliklerinizden, sinüslerden, bronş yollarından ve akciğerlerden geçişini ve her soluk verişte o enerjinin zihninizi, organlarınızı, dokularınızı, hücrelerinizi hatta moleküllerinizi yeniden şarj ederek tüm bedeninizden yayıldığını imgeleyin. Bu alıştırmanın sizin zihninizi ve tüm bedeninizdeki bilinç merkezlerini ta hücre çekirdeği düzeyine kadar yeniden programlama gibi bir etkisi daha vardır. Bedeninizin yeniden canlandığını, hatta hücresel düzeyde bile yeniden canlandığını imgelemekle siz bu realiteyi zihinsel katta yaratırsınız ve sonra dönüşüme uğratmak yoluyla hücreleriniz yeniden enerji alır güçlenir. Bir kez tam solunum yapmaya başladığınızda Bunun olumlu sonuçlarını çok geçmeden görmeye başlarsınız. Deneyeceğiniz ilk şey artan canlılık olacak. Endişe ve depresyona daha az eğilimli olduğunuzu fark edeceksiniz. Dahası bu duygulara eşlik eden sinirli zihinsel gevezelik ve marazi hastalıklı düşünceler yavaş yavaş kaybolacak. Çakaralar açıldıkça duygularınız daha kolay akacak ve derinleşecekler. Belleği zayıf olanlarınız doğru solunum yapmaya başladığı zaman belleğinizin güçlendiğini fark edeceksiniz. Asıl “benliğiniz” ile ve kişisel “iradeniz ile daha çok temasta olacaksınız. Bedeninize daha çok prana aktıkça daha büyük bir iç sağlamlık ve enerji hissedeceksiniz. Elinizin altında daha çok prana bulunduğundan kötü alışkanlıklarınızı yenmek için daha güçlü olacaksınız ve bağımlılıklarınızdan süratle kurtulacaksınız. Yoga solunumu özellikle çok sigara içenleriniz için yararlıdır. Bir kez doğru solunum yapmayı öğrendiğinizde sigara içme arzunuz belli ölçüde azalacaktır. Bu kitapta okuyacağınız birçok tekniğin temelinde doğru solunum yatar. Öyleyse hemen bir sonraki soluğunuzda derin ve tam solunum yapmaya başlayın, bu andan itibaren doğru solunum alışkanlığı edinin. Eğer bunu yaparsanız bir daha asla kötü solunum alışkanlıklarınıza geri dönmeyeceksiniz.



NoT: Ruhsal Şifa Teknikleri (K.Sherword) adlı kitaptan alınmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sizin Yorumunuz.!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...