FİRARİ MÜRDÜM ÇİÇEĞİ kitabım ÇIKTI okudunuz mu ?

4.12.15

Öfkeyi Olumlu Kılmak



Öfkeyle olumlu şekilde başa çıkmanın çok çeşitli yolları vardır. En iyi yöntemlerden biri öfkeli olduğunuz kişiyle açıkça konuşmak ve birikmiş duyguları serbest bırakmaktır. Şöyle diyebilirsiniz. “Sana karşı ……….dolayı öfkeliyim.” İçimizden birine bağırmak geldiğinde öfkemiz uzun süredir birikmiş demektir. Bunun nedeni genellikle karşımızdaki kişiyle konuşamayacağımızı hissetmememizdir. Dolayısıyla öfkemizi salıvermenin en iyi ikinci yolu o kişiyle aynada konuşmaktır. Kendinize güvenli ve rahatsız edilmeyeceğiniz bir yer bulun. Aynada kendi gözlerinize bakın. Bakmakta zorlandığınızı hissederseniz ağzınıza veya burnunuza odaklanın. Size karşı hata yaptığınıza inandığınız kişiyi veya kendinizi görün. Öfkelendiğiniz anı hatırlayın ve öfkenizin içinizden akmasına izin verin. Bu kişiye tam olarak ne hakkında öfkeli olduğunuzu söyleyin. Hissettiğiniz bütün öfkeyi gösterin. Konuşarak şöyle şeylerde söyleyebilirsiniz. “Sana karşı …..dolayı öfkeliyim. Kırgınım çünkü sen …….bunları yaptın.Korkuyorum çünkü sen …..dolayı zarar göreceksin.” Bütün duygularınızı dışarı atın. Kendinizi fiziksel olarak ifade etmek istiyorsanız, birkaç yastık alın ve onlara vurmaya başlayın. Öfkenizin doğallıkla akmasından korkmayın. Duygularınızı yeteri kadar içinizde zaten tuttunuz. Suçluluk duymanıza veya utanmanıza gerek yok. Unutmayın, duygularınız eyleme dökülmüş düşüncelerdir. Bir amaçları vardır. Ve onları zihninizden bedeninizden attığınızda daha olumlu başka deneyimler için yer açarsınız. Bir kişi ya da kişilerle ilgili öfkenizi ifade etmeyi bitirdiğinizde onları bağışlamak için elinizden geleni yapın. Bağışlamak kendiniz için bir özgürlük hareketidir. Çünkü sonuçta yarar görecek kişi kendinizsinizdir. Birini bağışlayamıyorsanız egzersiz sadece olumsuz bir ifade olarak kalır ve sizin için iyileştirici etki yapmaz. “ Neden sürekli öfkeli olmayı seçiyorum? Beni öfkelendiren durumları peş peşe yaratmak içine yapıyorum? Hayata sadece bu şekilde mi tepki verebiliyorum? İstediğim şey bu mu? Hala kimi cezalandırıyor ya da seviyorum? Neden bu durumda olmak istiyorum? Bütün bu öfkelere neyin neden olduğuna inanıyorum? Başkalarında beni öfkelendirme ihtiyacı yaratmak içine yapıyorum. Diğer bir deyişle istediğinizi elde etmek için neden öfkelenmek gerektiğine inanıyorsunuz? Hayatta haksızlıklar olmadığını ve gerçekten öfkenizi haklı çıkaracak anlar olmadığını söylemiyorum. Ama öfke alışkanlığı bedeniniz için iyi değildir. Çünkü orada kalır ve birikir. Eski öfkeleri serbest bırakmak ve yeniden yaşamak arasında fark vardır. Şöyle de diyebilirsiniz. “Pekâla bu konu kapandı. Artık geçmişte kaldı. Davranışını onaylamıyorum ama sahip olduğun bilgi ve anlayışla elinden gelenin en iyisini yaptığını biliyorum. Ben artık bunu geride bıraktım. Seni serbest bırakıyor ve gitmene izin veriyorum. Sen özgürsün ve bende özgürüm .” Bütün öfkenizden gerçekten kurtulduğunuza emin olana kadar bu egzersizi birkaç kez yapmanız gerekebilir. Kendiniz için uygun olanı yapın.

NoT: Pozitif Gücün Büyüsü (L.Hay) adlı kitaptan alınmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sizin Yorumunuz.!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...