FİRARİ MÜRDÜM ÇİÇEĞİ kitabım ÇIKTI okudunuz mu ?

19.1.16

Duru Görü Yeteneği


Şimdi biz sıfırdan başlayarak sizde duru görü yeteneğinin hiç ortaya çıkmadığını varsayarak en temel pratik duru görü çalışmalarıyla konumuza devam ediyoruz. Gözler kapalıyken istenen bir imajın göz önünde canlandırılması duru görü yeteneğinin temelidir demiştik. İşte ilk alıştırmamız buna yönelik olacak. Aşağıdaki egzersiz Gözünüzde canlandırma becerinizi geliştirmede size yardımcı olacaktır.
3 adet siyah fon kâğıdı alın. Beyaz bir kâğıdın üzerine daire ve ortasına nokta, artı ve tepesi yukarıya gelecek şekilde bir üçgen çizin. Ve bunları keserek her birini ayrı ayrı siyah fon kâğıtlarınızın tam ortasına yapıştırın. Şekillerinizin eni ve boyu 10 cm olmalıdır. Hazırladığınız fon kâğıtlardan birini alın ve karşısına geçip oturun. 2 dakika süreyle gözlerinizi siyah fon üzerindeki beyaz şeklinize odaklayın. Sonra gözlerinizi kapatın. Neler olduğunu hissedin. Gözlerinizi kapattığınız ilk an şeklin hala gözünüzün önünde bulduğunu fakat belli bir süre sonra yavaş yavaş kaybolmaya başladığını fark edeceksiniz. Yapacağınız egzersizlerle bunun süresini uzatmaya çalışın. Kendinizi kasmadan tam tersine serbest ve rahat bırakarak bu çalışmaları her gün sürdürün. Böylece her geçen gün gözde canlandırma yeteneğinizin hızla gelişmeye başladığına şahit olacaksınız.
Duru görü çalışmalarının vazgeçilmez unsurlarından biri hiç şüphesiz ki kristal küredir. Kristal küreye sahipseniz onu kullanmadığınız zamanlar siyah bir kadifeye sararak kapalı bir kutu içinde ve karanlık bir yerde saklamanızı öneririz. Sizden başka kimsenin onunla çalışmasına izin vermeyin. Ve hiç kimseyi ona dokundurtmayın. Bu önlemler sadece sizin tesirlerinizin onun üstüne sağlamak içindir. Ancak kristal kürenin maliyeti yüksek olduğundan onun yerine bir kum diski, siyah bir ayna, içi su veya siyah mürekkep dolu bir kase, ortasında siyah mat boyayla boyanmış bir daire bulunan bir tabaka beyaz karton, camdan ya da plastikten yapılmış küreler, ve benzeri başka objelerde kullanılmaktadır. Hatta ellerinin başparmağının tırnağını kullanan duru görü medyumları bulunmaktadır. Kristal küreden sonra duru görü çalışmalarında kullanabileceğiniz en iyi objelerden biri kum diskidir. Sizde kendi kum diskinizi evinizde yapabilirsiniz. Kum diski yapmak için 17x17 cm kare ebadında sağlam beyaz bir karton alın. Merkezinden 12 cm çapında bir daire çizin. Dairenin içine bir tabaka yapıştırıcı sürün. Yapıştırıcı kurumadan üzerine ince deniz kumu serpin. Kuruduktan sonra kum diskiniz hazır demektir. Bazı araştırmacı ve deneyciler kum diskinin hiçbir yansıma yapmamasından dolayı kristal küreden bile daha fazla tercih etmektedir. Duru görü deneylerinizde hangi objeyi kullanırsanız kullanın mutlaka hepsini siyah bir kadifenin üzerine koyarak çalışmaya başlayınız.
*Uygulama: Objenizi altında siyah bir kadife olmak kaydıyla masanın üzerine koyun. Rahat oturacağınız bir sandalye ya da koltuk alın. Objenizin karşısına geçip oturun. Daha önce yattığınız yerden gevşemeye alışmıştınız. Ancak şimdi oturduğunuz yerden derin gevşemeye geçmeyi başarmalısınız. Bunu birkaç denemeden sonra rahatlıkla yapabilirsiniz. Derin gevşemeye geçin. Gevşeme halini sağladıktan sonra yavaş yavaş gözlerinizi açın. Hiç hareket etmeyin. Objenize bakmaya başlayın. Sadece ona bakın. Gevşeme hali içinde kayıtsızca ona bakın. Gevşeme haline geçebilmek için nefes alma egzersizlerini yapmıştınız. Ancak şimdi gözleriniz açık gevşeme halinde bulunduğunuz bu yeni duruma kendinizi uyumlandırmanız gerekmektedir. Diyaframınızı kullanarak ciğerlerinizin tamamıyla burnunuzdan yavaş yavaş derin bir nefes alın ve ağzınızdan nefesinizi verin. Bunu en az 7 defa tekrarlayın. Her nefes alış verişte tüm dikkatinizi başınızın üstüne yöneltin. Başınıza konsantre olun ve yanaklarınızı, alnınızı tamamen gevşetin. Gözlerinizi objenizden ayırmadan ona bakmaya devam edin. Eğer kristal küreyle çalışıyorsanız kürenin dış yüzeyine değil tam ortasına bakışlarınızı yöneltin. Normal nefes alış temponuza döndükten sonra gayet rahat ve sakin bir şekilde objenize konsantre olun. Kendinizi kasmamaya serbest bırakmaya özen gösterin. Bu andan itibaren duru görü yeteneğinizin ortaya çıkmasına müsait bir ortamın içinde bulunduğunuzu bilin. İşte tam o anda daha önce belirlediğiniz bir anahtar sözcüğü 3 kez tekrarlayarak kürenin içinde yada kum diskinizde oluşmaya başlayacak imajları beklemeye başlayın. Bu anahtar sözcük çalışmalarınız ilerledikçe şuuraltınıza post ipnotik bir telkin yapacağı için belli bir süre sonra bu sözcüğü söyler söylemez imajlar kendiliğinden belirmeye başlayacaktır. Bu sözcüğün yararını çalışmalarınız ilerledikçe daha çok göreceksiniz. Bu anahtar sözcük “duru görüm çalışmaya başlıyor.” Gibi bir cümle olabilir. Bir süre sonra bakışlarınızı yönlendirdiğiniz objeniz fürulaşarak gözünüzün önünden silikleşip kaybolacaktır. Sonra yeniden tüm netliğiyle ortaya çıkacaktır. Bu durum birkaç kez yaşanabilir. Bu sırada alnınızın çevresinde sanki sıkı bir bant varmışçasına bir duyguya kapılabilirsiniz. Ayrıca iki kaşınızın birleştiği nokta ile burun kökünüzün alnınızla birleştiği bölümlerde gıdıklanmaya benzer bir kaşıntı hissi de duyabilirsiniz. Objenizin gözünüzün önünden kaybolup yeniden belirmesi göz merceklerinin dikkatini belirli bir noktaya toplamasını kontrol eden kaşların yorulmasından dolayıdır. İlk denemelerinizde yaşadıklarınız bunlardan ibaretse hiçbir imaj göremiyorum diye cesaretsizliğe kapılmayın. Unutmayın ki İstanbul bir günde fethedilmedi. Eğer sabır gösterirseniz çalışmalarınız ilerledikçe diğer belirtiler de ortaya çıkacaktır. Örneğin baktığınız objenin yavaş yavaş gri bir sis tabakasıyla bulutlanmaya başlayabilir. Söz konusu bulutlanma olayı iyice yoğunlaşarak tüm objenizi kaplayacaktır. Sonra bu sis ve bulut tabakası dağılmaya ve küçük bulutlar halinde dönmeye başlayacaktır. Bu arada parlak ışıklar ve kıvılcımlar objenizde görünmeye de başlayabilir. Bu gelişmeler karşısında heyecanlanarak dikkatinizi dağıtmayın ve konsantrasyonunuzu bozmayın. Eğer bunu başarabilir ve zihninizi sakin tutmayı sürdürebilirseniz, bu durumda objenizin üzerindeki görüntüler artacaktır. Parlak renkli manzaraların parça parça görüntüleri, ciddi ya da neşeli insan yüzleri, ağaçlar, evler, gibi çok çeşitli görüntüler belirmeye başlayabilir. İlk başlarda bu görüntülerin uzun süre kalmadıklarına şahit olacaksınız. Bu görüntüler uykuya giriş ve uykudan uyanış sırasında görülen rüya öncesi imajların akrabasıdır. Şimdi bunları siz uyanık bir zihinle görmektesiniz. Bu aşamaya kadar gelebildiyseniz önemli bir mesafe kat ettiniz demektir. Sizde artık duru görünün “basit duru görü” denilen aşamasının çalışmaya başladığını söyleyebiliriz. Zihninizi sakin ve gevşemiş tutarak objenize konsantre olmanın ustalığını deneylerinizle bizzat kendiniz her geçen gün biraz daha iyi keşfedeceksiniz. Bu ilk başta size oldukça zor görünüyordu. Buna rağmen yinede zaman zaman benzer sorunlarla karşılaşabilirsiniz. Bazen görüntüleriniz bir anlık heyecanlanmanızdan dolayı kesilmeye devam edebilir. Ya da bir gün önce rahatlıkla bazı imajlar görürken bir gün sonra hiçbir şey görmeyebilirsiniz. Bu o günkü biyoritmlerinizden fiziksel ya da psikolojik durumunuzdan kaynaklanıyor olabilir. Ancak tecrübeniz arttıkça bu istenmeyen durumlarla daha kolay baş edeceksiniz.
*Görünmeyen gözleri açın: Zihninizi tamamen boşaltın. Zihninizi biraz sonra çıkacak görüntülere kaydırın. Zihninizin derinliklerinden karanlıklar içinden çıkacak olan ışığı düşünün. Sadece ışığa konsantre olun. Kendinizi asla zorlamayın. İlk denemelerde göremezseniz bile zaman içinde kendi kendinize telkin ettiğiniz tüm imajları rahatlıkla görebileceksiniz. Acele etmeyin. Kendinizi serbest bırakın. Birazdan karşınızda ışığı göreceksiniz. Önce hafif bir dumana bakıyormuş gibi bir his duyacaksınız. Yoğun ve kuvvetle aydınlatılmış bu dumana bakın. Dumanı izlerken gittikçe zayıfladığını hissedeceksiniz. Yavaş yavaş kaybolacak. Kaybolurken siz o dumanın içinden çok sevdiğiniz bir yeri göreceksiniz. Belki de evinizin çok sevdiğiniz ya da kendinizi rahat hissettiğiniz bir bölümünü göreceksiniz. Dumanın içine bakın. Birazdan dağılıp gidecek ve sizin sevdiğiniz yer ortaya çıkacak. Onu gittikçe daha net göreceksiniz. Oraya bakın. Bakın oraya. Bütün dikkatiniz o hayale yönelmiş olsun. Bütün dikkatiniz o hayale yöneldi. Görüntünün kesinleşmesini ve berraklaşmasını bekleyiniz. Kendinizi serbest bırakın. Gevşeyin, daha çok gevşeyin. Görüntü gittikçe daha çok berraklaşıyor. Görüntüyü izliyorsunuz. Görüntü kaybolabilir telaşlanmayın. Yeniden ortaya çıkacaktır. Dikkatinizi o görüntüye yönlendirin. Onu tekrar görüyorsunuz. Onu izleyin. Şimdide görüntünün içinden bir çiçek çıkmasını isteyin. Bunu düşünün. Çiçek karşınızda beliriyor. Bütün dikkatinizi bu görüntüye yönlendirin. Bütün dikkatiniz bu çiçek üzerinde olsun. Dikkatinizi her ayrıntısı üzerinde tutunuz. Rengine dikkatle bakın. Şimdi başka bir renk seçin. Çiçek sizin seçtiğiniz bu renge bürünecek. Renk değişimi düzenli olacak. Çok yavaş bir şekilde gelişecek. Aradaki bütün renklerden geçip sizin tercih ettiğinize yaklaşacak. Sonunda çiçeği sizin tercih ettiğiniz renkte görene kadar dikkatli çiçeğe bakın. Zihniniz bomboş. Siz bütün dikkatinizi incelemekte olduğunuz görüntüye yönlendiriyorsunuz. Görüntü iyice netleşti. Çiçeğin kokusunu bile hissedebiliyorsunuz. Koklayın bu koku sizi daha da gevşetiyor. Zihniniz bomboş. Çiçeği son bir kez koklayın ve bırakın gitsin. Zihniniz bomboş. Görüntü kayboldu. Zihninizi yeni bir görüntüye hazırlayın.
Şimdide kendinizi televizyonun karşısında düşünün. Daha önce seyrettiğiniz bir programı orada yeniden izleyebilirsiniz. Ekran tam karşısında duruyor. Kendinizi onu seyrederken düşünün. Programın bir parçası az sonra ekranda belirmeye başlayacaktır. Tüm dikkatinizi ekrana yönlendirdiniz. Onu seyrediyorsunuz.Sanki gerçekten ona bakıyormuş gibi son derece net görüntüler gelmeye başladı.Programı seyredin. Bekleyin. Program gittikçe netleşiyor. Bomboş bir zihinle görüntülere bakın. Aynı zamanda sesini de duyuyorsunuz. Hepsi çok canlı ve gerçek bir izlenim veriyor. Az sonra gözlerinizi açacaksınız. Şimdilik bu sakin ve hoş durumda kalın. Kaslarınızın gevşek durumunu koruyun. Hafızanızın boşluğunu koruyun. Biraz sonra gevşeme halinden çıkmadan gözlerinizi açacaksınız. Sakin ve rahat durumunuzu koruyun. Evet, şimdi yavaşça gözlerinizi açın. Ve ilgisiz bir seyirci gibi çevrenize bakın. Çevrenizdeki cisimlere bakın. Hepsinin çevresine bakın. Cisimlerin çevresinde renkli haleler göreceksiniz. Şayet renkleri açık olarak görüyorsanız bir sonraki cisme geçin. Bu deneyden çok memnunsunuz. Özellikle bazı cisimler çok renkli haleler çıkartıyor. Bu cisimlere geçin. Tekrar gözlerinizi kapatın. Zihniniz bomboş. Vücudunuz gevşek. Bu harikulade bir gevşeme durumu.. Uyanınca kendinizi tamamen yenilenmiş hissedeceksiniz. Biliyorsunuz ki alıştırmanın tekrarı gevşemenize ve kolaylıkla düşüncelerinizi sakinleştirmenize yardım edecek. Bu alıştırmanın her tekrarı gittikçe daha kolay bir şekilde istenilen şuur durumuna girmenize yardım edecek. Düşünceleriniz yapıcı yararlı ve pozitif olacak. Yaşamınız mutlu verimli ve başarılı olacak. Az sonra yavaş yavaş bu gevşemiş şuur durumunu terk etmeye başlayacak ve normal şuurunuza geri döneceksiniz. Bunun için kendinizi hazırlayın. Gittikçe gevşeme şuurundan çıkıyorsunuz. Normal uyanık halinize dönünce yenilenmiş olduğunuz iyimser olduğunuzu ve yeni bir enerjiyle dolu olduğunuzu hissedeceksiniz. Normal şuurunuza geri dönüyorsunuz. Ellerinizi, ayaklarınızı ve başınızı oynatın ve kendinizi gerin. Tamamen uyandınız. Son bir kez gerinerek gözlerinizi açın.
*İleri Teknikler: Çalışmalarınızı not ettiğiniz defterinizde artık yeni bir sayfa açıyorsunuz. Bu yeni sayfanın üstüne “Kehanet Çalışmaları” diye yazınız. Ve çalışmalarınızı ayrıntılarıyla not etmeye devam ediniz. Bu çalışmayı ister gözleriniz kapalı uzanmış bir şekilde isterseniz kristal kürenize, kum diskinize ya da içi su veya siyah mürekkep koyduğunuz kabınıza konsantre olarak yapabilirsiniz. Tercihinizi yaptıktan sonra derin gevşeme halini sağlayınız.Derin gevşeme halinin sağlanmasından sonra farklı bir uygulamaya girişeceksiniz. Şuur altında rakamlarla zaman arasında bir özdeşlik kuracaksınız. Şuur altınız birkaç çalışmadan sonra bu programa kendisini uyarlayacaktır. Zihninizde bir zaman reostası yapacaksınız. Reostanın düğmesini zihniniz, mekanizmanın işlemesini ise şuur altınız düzenleyecektir.
“Az sonra geçmişe ve geleceğe bir yolculuk yapacağım. Bunu yapabilmek için ekranlara konsantre olacağım. “0” rakamının solundaki ekranları izlediğimde geçmişte yaşadığım veya başkalarının yaşadığı olayları izleyeceğim. “0” rakamının sağındaki ekranlar ise bana gelecekte yaşanacak olayları bana gösterecek. İhtiyacım olan bu bilgileri şuur altım bana sağlayacak. Çalışmalarım ilerledikçe bunu daha kolay gerçekleştireceğim.
*Deney: Dikkatinizi odadaki bir eşyaya odaklayın. Ve gidip ona dokunun. Eğer küçük bir eşyaysa onu ellerinizin arasına alabilirsiniz. Bu deney için derin bir gevşemeye gerek yoktur. Sadece zihninizi boşaltıp hafif bir gevşeme yeterlidir. Kısa bir süre sonra o eşya hakkındaki fikirler şuur altınıza üşüşüverir. O eşyanın ismi ya da etiketi, gördüğü iş, güzelliği ya da çirkinliği ve onunla ilgili daha önceden edinmiş olduğunuz birçok bilgi düşünce zihninize gelmeye başlayacaktır. Bunlar geçmiş düşüncelerden kaynaklanan önceden algılanmış fikirlerdir. Şimdiyse bunlar o an ki tecrübelerinize engel olan şeylerdir. Bu fikirleri fark ettiğiniz anda bırakın uzaklaşıp gitsinler. Siz eşya hakkındaki meraklı tavrınızı canlı tutun. Kavramların önünü kesmeye çalışmayın. Kendi hızlarıyla gelip geçmelerine izin verin. O eşya hakkındaki fikirler bitip tükendiğinde eşya hala orada kalacaktır.

*Pratik çalışma: Şimdi yapacağınız pratik çalışma için bir arkadaşınızdan yardım istemeniz gerekecektir. O arkadaşınızdan sizinde tanıdığınız ama kim olduklarını bilmediğiniz 5-6 kişiden kredi kartlarını toplayarak size getirmesini rica edin. Arkadaşınıza asla kredi kartlarına dokunmaması gerektiğini hatırlatın. Onları ayrı ayrı kâğıt bir mendile sararak size teslim edebilir. Zihninizi boşaltın. Oturduğunuz terde gevşeyin. Çalışmaya konsantre olun. İyice gevşedikten sonra kartlardan birini avucunuzun içine alın. Alnınıza dokundurun. Göğsünüzün üstüne dokundurun. Daha sonra avucunuzun içinde ya da masanın üzerine bırakıp elinizi üstüne koyarak derin bir gevşeme haline geçin. Kesinlikle mantık yürütmeyin. Bu kart acaba Ahmet’ emi, Mehmet’ emi ait diye asla düşünmeyin. Sadece içinize doğacaklara konsantre olun. Neler hissettiğinize dikkat edin. Karttan elinize sıcaklık duygusu mu geliyor yoksa soğukluk duygusu mu geliyor. Önce buna dikkat edin. Bu kartın sahibinin karakteristik halleri size duygu olarak yansımaya başlayacaktır. İçinizde nasıl bir duygu hali canlanıyor. Sinirli, heyecanlı, ve egoist bir hal mi içinizde hâkim oluyor. Yoksa sakin, sessiz sükûnet içinde huzurlu bir hale mi bürünüyorsunuz. Bunlara hep dikkat ediniz. Daha sonra bir adım daha atın. Ve bu kartın bir bayana mı yoksa erkeğe mi ait olabileceğini hissetmeye çalışın. En sonunda bu kartın kime ait olduğunu bulacaksınız.  Bunu yaparken de mantık yürütmeyin. İçinizde doğacak sezgiye kendinizi teslim edin. Eğer duru görü yeteneğiniz işler durumdaysa kartın sahibini imaj olarak gözlerinizin önünde canlanmasını bekleyin. Zihinsel ekranınızda onun görüntüsünü görün. O kişi ile ilgili bazı özel bilgilerin sezgisel olarak ya da görüntüsel olarak size gelmesini bekleyin.

NoT: Ruhsal Güçleri Geliştirme Teknikleri(E.Candan) adlı kitaptan alınmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sizin Yorumunuz.!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...