FİRARİ MÜRDÜM ÇİÇEĞİ kitabım ÇIKTI okudunuz mu ?

13.1.16

Zihinsel Çağrışımların İzlenmesi


Rahat bir pozisyonda gevşeyin ve gözlerinizi kapatın. Sessizce “bir” deyin. Zihniniz herhangi bir düşünceyle kesilene kadar tekrar tekrar “bir” demeye devam edin. Kesilme anında bir sonraki sayıyla “iki” diyerek devam edin. Ve yeniden kesintiye uğrayana kadar o sayıyı tekrarlayın. “İki, iki, iki” diyerek tekrar edin. Sonra “üç, üç, üç” diye devam edin. Bu uygulamayı yaparken kesintilerin sıklığına dikkat edin. Bu uygulamadan amaç zihninizin ne kadar sıklıkla farklı düşüncelerle bölünmekte olduğunu ve konsantrasyon anının özel bir çalışmayla elde edilebileceğini fark etmeniz içindir. Şimdi yanınıza bir çalar saat alın. Üç dakikaya ayarlayın ve aynı çalışmayı bu seferde belirli bir süre koyarak yapın. Çalar saatiniz çaldığı zaman ulaştığınız sayıyı kaydedin. Dikkati bir noktada tutmak güçtür. Ancak bunu yapabilme yeteneği psişik yeteneklerinizi tecrübe ederken meyvelerini verecektir. Bu alanda başarıya ulaşmak istiyorsanız özel bir çalışma yapmanız şarttır. Bu nedenle sabırla ve bıkıp usanmadan konsantrasyon arttırıcı egzersizlere devam edin.  Seçilen herhangi bir obje üzerinde belli bir süre dikkatin odaklanmasıdır. Bu çalışma için her hangi bir obje seçin ve odanıza çekilerek sakin ve sessiz bir şekilde o cismin karşısına geçip oturun. Seçeceğiniz bir objenin bir mum alevi, kalem, bardak gibi küçük objeler olması daha iyidir. Hiç bir şey düşünmeden seçtiğiniz objeye konsantre olun. Kısa bir süre sonra o eşyalar hakkında fikirler şuurunuza üşüşüverir. O eşyanın ismi ya da etiketi, gördüğü iş, güzelliği, çirkinliği onunla ilgili daha edinmiş olduğunuz birçok düşünce zihninize gelmeye başlayacaktır. Bunlar geçmiş tecrübelerden kaynaklanan önceden algılanmış fikirlerdir. Şimdiyse bunlar o anki tecrübelerinize engel olan şeylerdir. Bu fikirleri fark ettiğiniz anda bırakın uzaklaşıp gitsinler. Siz karşınızdaki objeye dikkatinizi yöneltin. Sadece onu düşünün. Bir başka düşüncenin zihninizi bölmesine izin vermeyin. İlk başlarda dikkatinizi sadece o obje üzerinde tutmakta oldukça zorlanabilirsiniz. Sabredin ve bu çalışmayı her gün en az 4-5 kez tekrarlayın. İlk alıştırmalarınızın süresi 1 dakika olmalıdır. Daha sonraları bunu 5-10 dakikaya çıkarabilirsiniz. Bu çalışmalarınızı okulda, iş yerinde ya da herhangi bir yerde yapabilirsiniz. Çalışmanız süresince konsantrasyon isteğinizi canlı tutun. İçinizdeki yoğun konsantrasyon isteği sizi başarıya yaklaştıracak en önemli etkendir.
*Başka bir pratik uygulamada şöyledir:

Metal bir tepsi alın. Onu suyla iyice yıkayın. Bir arkadaşınız size göstermeden tepsinin içine on iki adet obje koysun. Bunlar tepsinin içine sığacak şeyler mesela kalem, makas, silgi, kitap, biblo, çakmak, gibi objeler olabilir. Sonra bunları bir bezle örtsün. Ve sizin önünüze getirsin. Sonra siz bu örtüyü kaldırın 30 saniye içinde bu tepside neler olduğuna bakın. Tepside nesnelerin ayrıntılarına özellikle dikkat etmeye çalışın. Objeleri tekrar örtün ve hatırladıklarınızı kaydedin. Özellikle o eşyaların ayrıntılarını ne derecede tanımlayabildiğinize de dikkat edin. Dikkatinizi odaklamada gittikçe büyük bir beceri geliştireceksiniz. Bunu tek başınıza da uygulayabilirsiniz. Bu uygulamayı daha önce bilmediğiniz bir odada ya da mağaza da dolaşarak çevrenizdeki eşyaları 30 saniye gözlemleyerek yapabilirsiniz. Daha sonra bulunduğunuz yerden ayrılarak gördüklerinizi bir yere not edin. Tekrar odaya ya da mağazaya dönüp kendinizi kontrol edin. Raporunuzda ne kadar ayrıntı vardı. Sadece kapıların, pencerelerin, elektrik prizlerinin sayısı gibi şeylere mi dikkat ettiniz? Bu alıştırmalar eşyalar hakkındaki kanaatlerinizi askıya alacak ve gözlem yapma becerilerinizi keskinleştirecektir.

NoT: Ruhsal güçleri geliştirme teknikleri (E.Candan) adlı kitaptan alınmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sizin Yorumunuz.!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...