FİRARİ MÜRDÜM ÇİÇEĞİ kitabım ÇIKTI okudunuz mu ?

26.2.16

İdrak Etmek Arınması


1- Önce zorlayıcı üzücü ya da bölücü düşüncelerinizi teşhis edin. Onları bir yere not edin. Bu süreç tıpkı bir ağ ile kelebek yakalamaya benzer. Düşünceler hızlıdır ve kaçarlar. Ve bizlerde tipik bir şekilde onların farkında bile değilizdir. Düşüncelerinizi teşhis ettiğiniz zaman farkındalığınızı yükseltirsiniz ve dolayısıyla düşüncelerinizi teşhis üzerine çalışabilirsiniz Düşüncelerinizi yakalamada zorlanıyorsanız ruh halinizdeki değişimlere yakinen dikkat verin. Ruh halinizde bir değişim fark eder etmez. Kendinize sorun. “Tam şu anda aklımdan hangi düşünce geçti.” Çalışacağınız çok güçlü bir düşünce teşhis edeceksiniz.

2- İkinci olarak düşüncelerinize kanıtlara değer biçecek tarafsız bir jüri gibi yaklaşın. Düşüncelerinizi gerçek farz etmek yerine geçerliliklerine değer biçmek için kanıt toplayın. Bir kâğıt parçası alın ve üç sütuna bölün. İlk sütuna şu başlığı atın “Duygusal Düşünce”. İkinci sütunun başına “Kanıt bu düşünce doğrudur.” Yazın ve son sütunun başına “Kanıt bu düşünce doğru değildir.” Yazın. Sütunları duygusal düşüncenizi destekleyen ve ona karşı olan kanıtlarla doldurun. Bu tıpkı kelebeği merakla ama yargılamadan incelemeye benzer.

3- Üçüncü olarak düşüncenin gerçekliliğinin test edilmesini destekleyici bazı davranışsal deneyler yapın. Örneğin eğer düşünceniz “bir grup önünde konuşurken daima aptalca bir şey söylerim.” İse bunun ne kadar doğru olduğunu bir sürü grubun önünde konuşarak test edin. Her zaman aptalca bir şeyler söylediğiniz gerçek mi? Bu adım korktuğunuz şeylerde alışkanlık kazanmanıza böylece de zamanla o şeylerin kolaylaşmasına ve korktuğunuz şey başınıza gelmediğinizde güveninizin artmasına da yardımcı olur.

4- Dördüncü adım, topladığınız kanıtlar ve davranışsal deneylerinizin sonuçları ışığında ilk baştaki düşüncenizin ne kadar gerçek olduğuna karar vermektir. Korktuğunuzun gerçekleşmesi ne kadar olası olduğunu düşünün. Muhtemelen sizi üzen düşüncelerin gerçekleşmesinin olası olmadığını fark edeceksiniz. Eğer gerçekleşme olasılığı varsa kendinize bununla nasıl başa çıkacağınızı sorun. Bir süre çare ürettiğinizi ve o tehditkâr konum gerçekten olursa onunla başa çıkabileceğinizi göreceksiniz.


5- Beşinci ve sonuncusu sizi rahatsız eden ya da sınırlayan düşüncelerinizin gereksiz olduğunu fark etmektir. Size yardımcı olmamaktadırlar. Düşünceler sizi incitmezlerde, dolayısıyla onlara direnmeyin. Bir şeyi deneyimlemeye ne kadar gönülsüz olursanız onu deneyimleme olasılığınızın o kadar arttığını hatırlayın. Bir düşünceyi bastırmaya çalışırsanız tıpkı aklınıza takılmış bir şarkı gibi sürekli zihninize gelecektir. Sizi üzen düşüncelere takılmayın ama onları uzaklaştırmayın da. Eğer ileride geri dönerlerse kendi başlarına sürüklenip gitmelerine izin verin sadece. Bırakın kelebekler gibi uçup gitsin. Şimdi netsiniz.

NoT: The Key (J.Witale) adlı kitaptan alınmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sizin Yorumunuz.!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...