FİRARİ MÜRDÜM ÇİÇEĞİ kitabım ÇIKTI okudunuz mu ?

1.3.16

Arınma Metodu


Metodun kendisi çok basittir. Deneyimlerime göre net olmadığınız zaman bunu hissedersiniz. Bu duygu rahatsız edicidir. Öfke, hüsran, sabırsızlık, mutsuzluk, depresyon, üzüntü, duyarsızlık ya da her hangi bir düşük enerji duygusu olarak kendini hissettirebilir. Sizi aşağı çeken bu duygudur. Ve istediğinizi kendinize çekmek için hatta daha yüksek farkındalık ve daha büyük güç konumlarında bile böyle çalışır.
1- Kısmen hoşlanmadığınız bir duygunuz var. Bu mutsuzluğun bir varyasyonudur. Bazen insanlar “Mutsuz değilim sadece kızgınım” derler. Aslında kızgınlık tabi ki mutsuzluğun bir şeklidir. Sizin için tanımı neyse kabul edin.
2- Duygu ile beraber oturun. Onun orada olmasına izin verin. Oysa çoğu zaman hoşlanmadığımız duyguları başımızdan atmak isteriz. Onu alkolün içinde boğmaya ya da yemek beraber yiyip uzaklaştırmaya çalışırız. Elimizdeki kaçış çeşitleri inanılmazdır. Bazı insanlar koşuya çıkarlar. Diğerleri alış verişe giderler. Bazıları oturup somurturlar. Diğerleriyse bir şeyleri oraya buraya atarlar. Buradaki öneri hiçbir şey yapmamak sadece o duyguyla oturmaktır. Bunun rahatsız edici olduğunu biliyorum. Ama bu özgürlüğe açılan kapıdır.
3- Duyguyu tarif edin. Baş ağrınız olduğu zaman haplara koşmaktansa o baş ağrısıyla kalın. Ağrıyı kendinize tarif ederek dikkatinizi onun üzerinde tutun. Ne kadar büyük? Ne kadar geniş? Ne renk? Ne kadar derin? Bu sorulara doğru ya da yanlış yanıt yoktur. Onlar zihninizi acıya ya da duyguya odaklamak için sorulur. Bunu yaptığınızda inanılmaz bir şey olur. Acı ya da duygu yok olacaktır.
4- Son olarak duyguya size ne anlatmaya çalıştığını sorun. Bu öğüdü bu kitabın başka sayfalarında da vermiştim. Duygunuzun orada olmasının bir nedeni vardır. Öğrenmeniz gereken bir ders vardır. Dersi alın ki o deneyime bir daha ihtiyacınız olmasın. Benim yaptığım şu; sessiz oluyorum, gözlerimi kapıyorum çok korksam bile duyguya odaklanıyorum. Ve benimle konuşmasına izin veriyorum. Size bir akıl oyunu gibi gelebilir, ama alacağınız yanıtlar acı ile zevk yenilgi ile başarı arasındaki fark da olabilir.


Bu dört adım çocuk oyuncağıdır. Esasen sıkışmış duygunun size gereken mesajı vermesi için yeterince yanınızda kalmasına izin vermekten başka bir şey değildir. Mesajı aldıktan sonra temizlenmiş olursunuz. Gerçekten bu kadar kolaydır. Sizi rahatsız eden bir düşünceyi tanıyın. Hissedin, ifade edin ve gitmesine izin verin. Ona alternatif olarak bir başkasını bulun. Onun tam zıddına ulaşın. Birinci adım neyi istemediğinizi bilmektir. Gelmiş olan inanç muhtemelen istemediklerinizden biridir. İkinci adım ise istediğiniz şeyi seçmektir. Ve bunu yapmanın en iyi yollarından biri sevmediğiniz inancı tersine çevirmektir. Dolayısıyla ortaya çıkan örneğin çok sık görülen asla yeterince …………(boşluğu doldurun). Gibi bir inanç varsa asla yeterince para yok, asla yeterince yemek yok, asla yeterince sevgi yok inancıysa bunun karşıt düşüncesi muhtemelen etrafta herkes için gereğinden çok daha fazla para var ya da faturalarımı ödeyeceğimden çok daha fazla param vardır. Dolayısıyla kendinizi daha iyi hissedeceğiniz bir noktaya ulaştırmalısınız. Bunu siz seçin. Kontrol sizdedir.

NoT: The Key(J.Witale) adlı kitaptan alınmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sizin Yorumunuz.!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...